Clarence Thomas’ Undisclosed Gifts Discovered

The US Supreme Court building in Washington, DC.

(TargetDailyNews.com) –  An investigation by The New York Times has found that Supreme Court Justice Clarence Thomas has gained access to the Horatio Alger Association of Distinguished Americans through wealthy connections he built shortly after he was appointed to the Court in 1991.

The Horatio Alger Association allowed Thomas to gain access to wealthy connections and the benefits that came with them, such as VIP sports events as well as party invitations from the organization. The Times investigation also reportedly uncovered Thomas’ receiving benefits from large donors for politically conservative causes.

Among the several connections made through the Horatio Alger Association was investor and former executive at Berkshire Hathaway, David Sokol, who hosted Thomas and his wife at his Montana private ranch, as well as his property in Florida.

The Times further reported that Thomas did not publicly disclose any of these gifts or benefits over the last two decades. Thomas reportedly used to disclose gifts and benefits he would receive, but after a Los Angeles Times investigation, he largely stopped disclosing them.

The Times also reported that Sokol, as well as other members of the Horatio Alger Association, funded the marketing for the HBO film about Anita Hill’s sexual harassment allegations, which came to plague Thomas’ Senate confirmation hearings, with Democrats attempting to use the allegations to prevent his Supreme Court confirmation.

The association’s website currently lists Clarence Thomas as an honorary board member.

The news comes after a report by ProPublica detailing the associate justice’s undisclosed luxury trips. The report detailed Thomas’ yearly luxury trips with Republican mega donor Harlan Crow, spending time on Crow’s yacht and private jet. The report further detailed that a private trip to Indonesia that Thomas went on could have cost more than $500,000.

Justice Samuel Alito also recently took to the Wall Street Journal in an op-ed decrying ProPublica in response to a report on him, stating that the organization “misleads its readers.”

Copyright 2023, TargetDailyNews.com